Var är du solen?


Jag saknar SOLEN. Missförstå mig inte, jag älskar julen och tycker det är en jättehärlig tid.
Det är charmigt när det blir mörkt och man sitter inne, lyssnar på musik, kollar på film... dricker mycket te och det är tända ljus överallt. Det är ju nästan det bästa som finns! Men ärligt... Var fan är solen?! 
Nu har det varit jättedimmigt i tre dagar, himlen är liksom helt grå - Hela dan! Ingen gnutta sol någonstans.
Då är det riktigt kämpigt... då saknar jag solen. Det naturliga ljuset, fina skuggor...
Jag saknar när man är utomlands och solen bara lätt smeker huden. Det fläktar till och så bränner det på igen... Det är livskvalité det. :) Också känslan av att bara springa ut i havet och svalka sig när man blir för varm. OJ oj!


Solen sipprar genom fönstret hemma
 
                                               Grekland vs Öland

Soluppgång vid Fårsösund runt fyra på morgonen

Solnedgång och romantisk promenad i Borgholm


Alltså, jag vet inte hur ni känner men även fast det regnar och är riktigt ruggigt om sommaren
kan man även få underbara bilder om bara solen är med. Det gäller även om vintern när det är ljust ute, självklart.
Dagarna i denna vecka har varit riktigt jobbiga. För en som jag som älskar att fota
(Ja vet, vi är många) så är de här gråa dagarna urtråkiga!
Visst du kanske har värsta blixten till din kamera, men de naturligaste och finaste bilderna kommer ur det Riktiga ljuset.
Så tycker jag. (:


Gotland under strömavbrottet som drabbade hela ön i somras. Blöt, men mycket mysig och uppskattad promenad

Älsklingen min ute och går i ett härligt vinterland

Tanken med det här inlägget var att fokusera på solen och värmen... som jag saknar så otroligt mycket.
Men faktum är att det blev lite vinterbilder här ändå trots allt. Kanske jag ska passa på att önska er en god jul
redan nu, ifall att jag inte uppdaterar mer innan jul. Jag är ju lite slarvig med det emellanåt.

Så med detta blandade inlägg med sol och värme, regn och med vinter önskar jag er alla
en riktigt GOD JUL!


Ann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback