studenten 2006.

Ja, nu tänkte jag skriva lite om min student som jag tog den 8:e juni 2006. Fint datum, men den 8/7 är ju definitivt finare... då är det nämligen min födelsedag! Men det är en annan femma och jag känner mig inte speciellt glädjefylld inför att fylla 19 år, men jaja..

Det var en spännande upplevelse, studenten.. alla var glada och sugna på att springa ut, slippa skolan och gå vidare i sina liv. Men fan vad blåst man känner sig nu! Studenten var fan inge kul, självklart var det kul att festa med vännerna och bli firad, men firad för vad egentligen... Grattis, nu är du arbetslös! jävla loser. Jag som trodde det skulle vara lätt att få jobb och inte kunde jag väl drömma om all den press som jag fått på mig nu. Vad är det med folk? Låt mig vara fan!

Skaffa jobb och komma ut i samhället? Men ge mig ett jobb då! Visste inte att det skulle vara så svårt att få ett jobb, visserligen är ju personer med utländsk bakgrund mycket eftertraktade på arbetsmarknaden och det är svårt att få "vanligare", lite lättare jobb eftersom vi måste slussa in dem i vårat "system". Men nån måtta får det ju vara, barnskötare till förskola, någon?

Oj, helvete vad allt blev deprimerande nu. Jag skulle ju skriva om min härliga studentdag.. hmm.

Det var en jättefin dag och Stefan köpte massa öl så det räckte gott och väl till oss alla där bak i bilen. Det var ju dock inte så bra att han valde att låna pengar till hyran för att köpa all öl och jag hade ju inte ens bett honom. Jag hade ju redan öl och sprit så det räckte, men han ville väl göra ett gott intryck på kompisarna och det var trevligt.. jajjamen!

student 06. Timmie, jag och Stefan.Här är vi.
Timmie, jag och Stefan, precis innan vi skulle åka iväg med bilen.
Shit vad kort  jag är. Nää, det är de som är långa! hehe.

student 06.
Martin (lillebror) närmast kameran, Timmie, bäbis-ann, Stefan, jag och Kent.
Kent är min lådsasfarsa som är väldigt lik mig till sättet, eller så är det jag som är lik honom. Troligtvis är det så det är. Han har i alla fall haft en stor inverkan på mitt liv och jag ser upp till honom. Varför vet jag inte riktigt, eftersom han har svårt med det mesta, men han är han och han är bra! ;D

räääggerbilen ;D
Räääggerbilen som vi åkte med. ;D

Betygen är jag nöjd med, inte för att jag kämpat hårt, men för att inte ha varit där så mycket är mina betyg riktigt bra. Men jag lär mig ju bäst genom egna erfarenheter som fastnar kvar i mig och inte genom att läsa böcker hit och dit. Att läsa har jag aldrig varit intresserad av.
Hela slutspurten innan studenten var ångestladdad och gjorde mig jättestressad, men jag fick hjälp av många bra vänner som ställde upp för mig. Tänkte passa på att säga tack än en gång till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback